De 10 SEO Geboden – Gebod 1 – Tekst

Gij zult veel en goede tekst gebruiken

Door de jaren heen heb ik veel websites gezien en getest en ontdekt wat de meest gunstige structuur van een title tag is. Veel websites die ik tegenkom hebben soms wel 20 tot 30 keywords in hun titel gepropt zich niet realiserende dat Google dit met het grootste gemak door heeft en de site vervolgens lager, of helemaal niet, rankt. De allerbeste title tags zijn relevant voor de inhoud en geoptimaliseerd voor de bezoeker. We spreken in de regel over zoekmachine optimalisatie maar eigenlijk kunnen we beter spreken over bezoeker-optimalisatie. Dit laatste resulteert tevens in een betere Google ranking. Er is overigens niks mis met rekening houden met ranking factoren. De Titel-tag is wat de bezoeker ziet als ‘kopje’ in de zoekresultaten. Erg belangrijk dus aangezien de meeste mensen ’speed-lezen’ door de resultaten. Dit is een voorbeeld van een zeer correct gebruikt van de Titel-tag: Voor uw eigen website, is het belangrijk om door een dergelijke tekst browser naar uw eigen website te kijken en u af te vragen of al de inhoudt van uw website voldoende zichtbaar is. Onthoud dat Google plaatjes en bijvoorbeeld flash maar beperkt ziet of helemaal niet. Verzekert u ervan dat de tekst op uw website uniek is in de ogen van Google, niet gekopieerd van een andere website. Als uw tekst niet uniek is kunnen er twee dingen gebeuren. 1. U inhoudt wordt weergegeven in de overige resultaten. 2. De andere website wordt met meer autoriteit gewaardeerd en uw website komt lager te staan in de zoekresultaten. Een kleine kanttekening moet hierbij wel gemaakt worden. Mocht uw site nieuwsresultaten bevatten dan is dit natuurlijk geen unieke tekst. Er zullen immers meer websites zijn met hetzelfde nieuws. Toch is het nou eenmaal een feit dat Google houdt van unieke en verse tekst, dit is immers waar de gebruiker naar op zoek is. Dit is ook de reden dat forums en blogs vaak goed ranken omdat hier vaak nieuwe tekst aan wordt toegevoegd. • Uw keyword of "keyzin" moet in de H1-tag en de titel tag staan. Dit simpele feit wordt wel gezien als een van de belangrijkste SEO factoren omdat de titel nou eenmaal weergeeft waar de tekst over gaat. Dit geeft dus de beste, en meest relevante, resultaten voor de zoeker. Iets wat Google nastreeft, ze zijn er immers om de zoeker de beste ervaring te geven.

Overzicht "De 10 SEO Geboden"

De 10 SEO Geboden – Gebod 10 – Website testen

De 10 SEO Geboden – Gebod 9 – SEO Tooltjes

De 10 SEO Geboden – Gebod 8 – Link Snelheid

DE 10 SEO Geboden – Gebod 7 – Link varieteit

De 10 SEO Geboden – Gebod 6 – Link Profiel

De 10 SEO Geboden – Gebod 5 – Marketing

De 10 SEO Geboden – Gebod 4 – Website autoriteit en vertrouwen

De 10 SEO geboden – Gebod 3 – Trek links aan

De 10 SEO Geboden – Gebod 2 – Title Tags

De 10 SEO Geboden – Gebod 1 – Tekst