Adwords – Hoe schrijf ik een ad

De Rechtoe-Rechtaan Advertentie

Bijvoorbeeld:

MS Office Pro 2010
Volledige Versie, op DVD
Slechts EUR150 All-in

De kop is de klassieke "Wat is het". De tweede zin geeft meer details om het te onderscheiden van een andere versie. En de laatste regel geeft de aanbieding. Zeer klassiek, zonder franje voornamelijk geschikt voor prijsvechters. Wel lekker duidelijk voor de koper, maar zorg wel dat het ook daadwerkelijk die prijs is die mensen betalen.

 

De Voordeel Advertentie

Deze gaat helemaal over alle voordelen van een product. Deze is erg geschikt voor producten waar de zoeker de naam niet van weet maar een oplossing zoekt voor een probleem. Het heeft hier weinig zin om te zeggen "15 GB Ipod Nano" omdat de meeste mensen weten dat daar een hoop muziek op past. 

In dit geval moet u dus de voordelen benadrukken zoals bijvoorbeeld "zeer lichte MP3 speler voor duizenden liedjes."

U kunt ook gaan spelen met het gezochte keyword bijvoorbeeld:

{KeyWord: De Ipod Nano}
1000 liedjes
Slechts 100 Euro

Wij kunnen dus het op dat moment gezochte keyword laten verschijnen in de titel van onze ad. Dus is dus erg handig voor die advertenties waar mensen nog nooit van de titel gehoord hebben. Hier heeft het dus geen zin om de productnaam in de titel te gebruiken.

 

De Tegenstelling Advertentie

Hier nemen we een bekend product of persoon en geven we een tegengestelde mening.

Bijvoorbeeld:

Heeft wel Sonja Bakker wel gelijk?
Dr. Huppeldepup heeft het onderzocht
Lees hier hoe je echt afvalt

Wat is nou het voordeel?

1) Het trekt de aandacht en over afvallen heeft iedere expert wel een andere mening.

2) Er zijn altijd mensen die een andere mening willen horen ofwel omdat ze inderdaad Sonja Bakker geprobeerd hebben ofwel omdat ze gewoon een andere keus willen. 

 

De Bijdehante Advertentie

Dit is gericht op het maken van sterke uitspraken of het stellen van een pijnlijke vraag.

Nog steeds geen vriendin?
Leer de geheimen van de pro
Klik hier voor instant-sexappeal

Het voordeel hiervan is dat het veel mensen binnen een bepaalde doelgroep direct trigget..

 

De "Lijst" Advertentie

Hier noemen we een veel gemaakte fout van mensen.

Bijvoorbeeld:

12 Fouten die elke investeerder maakt
Investeer eerst in uzelf
Gratis tips en nieuwsbrief

Dit zal een hoop mensen doen klikken omdat het nou eenmaal een statistisch gegeven is dat beginnende meer verliezen dan mensen met kennis van beleggen.